Monday, October 6, 2008

Är så stolt över min låtsassyrra

som nu har tagit sig förbi Nyköping och är på väg söderut genom Sörmland. Ringde henne och pratade lite nyss. Råförkyld är hon, men vid mycket gott mod. Det blir spännande att följa hennes resa. Gör det ni också - här.

För övrigt börjar den här förbaskade hösten ta knäcken på mig :-(. Tur att man ska få göra en liten utflykt söderut nästa helg - konferens med jobbet till Franska Rivieran. Vääärsta lyxen.

Min aptit är fortfarande usel. Väger 58 kg - så lite har jag inte vägt på 10 år. Förra veckan fick jag sy in två par jeans som jag köpte för en månad sen - bägge var minst en storlek för stora.
På helgerna går det lite bättre att äta, i söndags fick jag faktiskt i mig 2/3 av min bacon cheese burger på Hard Rock - men igår blev det drickyoghurt till lunch och nästan ingenting till middag.

H och S hade lyxkvalitetstid igår kväll, det var bortamatch för Bajen, så dom gick till Tullkrogen och tittade på TV, och åt lite mat och drack cola respektive öl. Det var hon värd, stora flickan, efter att ha fått stå ut med lillebror på Hard Rock, som for runt och inte lyssnade och var allmänt jobbig - vi struntade i efterrätten där för det hade liksom inte gått. H var omåttligt stolt när han kom hem över att ha fått vara ute på restaurang med sin snart tonåriga dotter. Jeeezus vad tiden går fort - hon fyller 13 nästa år!

Den här veckan ser rätt soft ut - skulle ha haft kurs på Skapa ikväll men den blev (också) inställd - det märks att det är finanskris kan man säga. På torsdag kväll funderar jag på att försöka ta mig ut en stund på kvällen och hitta på nåt, eftersom jag sen är ensam med Jacob fre-sön - det är dags för MO:s höstläger, så H är borta.

No comments: