Friday, October 31, 2008

Total lycka


Alltså, hur lyckligt lottad får man vara? Repet igår var heeelt fantastiskt. Jag är så tacksam för att jag känner så begåvade människor. Lisen med sin fantastiskt coola elcello, och Matte Q med sin väska full av munspel. Fast vi fnissade väldigt mycket åt att proffs-Lisen hade glömt packa ned pinnen som cellon ska stödja mot golvet med. Efter en massa mer eller mindre seriösa försök att knyta fast cellon runt halsen på henne med sjalar och snören fastnade vi för en gitarrkabel, som fick agera stödsnara... hahaha. Nöden är uppfinningarnas moder, eller hur är det man säger? Hmmm. Det där låter inte rätt. Men skit samma.
Efter ett enormt kul rep gick vi dessutom och tog ett glas efteråt, på gamla Kristallen! Sååå nice. Det var flera år sen som jag hade tid att gå ut och efter-repet-öla. Det beror väl mycket på att jag brukar repa och spela med H, och att en av oss eller båda måste alltid springa hem sen och avlösa barnvakten. Det har definitivt sina fördelar att spela solo... :-D.
Och nu ska det bokas studiotid! Yayyyy! I december ska jag sätta igång med mina sololåtar.

No comments: