Friday, July 27, 2007

Klantigt

av Bajen Fans att sälja bussbiljetter till Utrecht-matchen utan att tala om att man också måste köpa biljett till själva matchen. Gahh. H kom hem idag och upptäckte detta, det stod på hemsidan fr o m i måndags, men han har varit utan mail i 5 dar och trodde att det var lugnt efter att han varit inne i supporterbutiken - I MÅNDAGS VID LUNCH - och betalat bussresan kontant. Otrooooligt dåligt att inte kunna säga till att man måste ha matchbiljett också! Nu står han och typ 5 andra utan biljetter till själva matchen. Skitkul. I värsta fall åker de buss 21 timmar enkel väg för att få stå utanför stadion under matchen. Hahaha. Flåt. Känns som att information och kommunikation, som jag är utbildad inom, är viktigare än nånsin på alla möjliga plan i samhället, eller hur?

Som tur är pratar han flytande holländska, så det löser sig förhoppningsvis, men de kommer fram på morgonen samma dag som matchen är, så det KAN bli lite tajt att få tag på biljetter till rätt klack. För de vill ju inte hamna i Utrecht-klacken direkt...

Som ni förstår är vi tillbaka i världens vackraste huvudstad igen. Linköping var ok, men fy tusan vad det här sommarvädret suger. Suck. Liksom min rygg. Suck igen.

Imorrn ska J och jag träffa Dani och fika, sen kommer världens finaste och bästa Pejva hit på kvällen och dricker vin med mig. På söndag ska vi träffa världens bästa mormor och morfar, antingen här eller i Gurraberra (om jag kan köra bil, ryggen alltså....).

Är ganska slut efter 2 dagar i Linköping, även om det varit fantastiskt trevligt. Vi var i Söderköping och åt på glassrestaurangen i onsdags, på Jacobs namnsdag. Han förhandlade även till sig en tur med tåget som åker runt i stan, (det är min namnsdag pappa), med faster och storasyster - H och jag tog en promenad istället eftersom min rygg för tillfället INTE lämpar sig för att sitta mer än nödvändigt.

Lite bilder kommer imorgon tror jag, orkar inte ladda upp nu. Ska sluta surfa efter matchbiljetter åt maken nu och umgås lite istället *fniss*.

No comments: