Thursday, July 12, 2007

Uppdatering från Linköpings Centralstation

Haha - så mycket för Haralds bärbara. Uppkopplingen via modem funkade inte tyvärr. Så jag har överlevt i 3 dygn utan dator. Fantastiskt. Rekord!!

Vi har slappat, tagit det väldigt lugnt, och bara softat. Härligt. Har en massa fina foton med mig hem. Men nu börjar det dra i city-tarmen - jag är ju en cityflicka, helt klart. Imorrn på eftermiddagen drar vi hemåt.

Apropå det viktiga tillkännagivandet, ja, Helena, du skulle hålla tummarna, men det hjälpte nog tyvärr inte. Det var inte min tur den här gången. Men det är ok ändå, jag hade sjukt kul medan jag försökte... det går fler tåg. Verkligen sant just idag och just nu och just här - H och J är utanför och kollar på tåg. Bra ställe för ett internetcafé om man har en tågtokig grabb, liksom.

Digidiva - näe, det var inte mycket glam i den bilden jag sms:ade, eller hur? För den händelse du inte skulle ha fattat vad den föreställde var det ett flöte och ett metspö på en brygga. Jacob metade för första gången i förrgår, och fick en pytteliten aborre på kroken. Snacka om stolt!

Har köpt mig en iPod Nano iallafall - längtar hem så jag kan fylla den med coooool musik. Har tröttnat på min lilla usb-sticka där det bara får plats 512 kb. iPoden tar 2 Gb. Synd bara att dom jåååååsa är så mycket dyrare, hade gärna haft en sån, men nu blev det en likadan som Saga har. Scary egentligen - min 11-åriga styvdotter har modernare mobil OCH en iPod....

Signing out for now - mera kommer imorgon.

4 comments:

Anonymous said...

Åh, en rosa iPod har jag suktat efter länge nu. Har bara en fejk-iPod från Kina med jättekonstiga menyer...
Du, har du något tips på barnvändlig aktivitet i Linköping, vi ska spendera morgondagen där.
*kram*

Digidiva said...

Kan det vara så att du igår fick ett sms som löd: vad får man om man oljar en öl? Min mobil blev kidnappad igår så inboxen var full med undrande sms imorse:-D

fanny said...

digidiva: näe, men det stod "abba smakar bäst på burk" eller nåt hahahhaa

fanny said...

annelie: testa Gamla Linköping och Valla - valla är en jätteenorm lekpark/friluftsområde med hästar m m. man kan åka ett fint litet tåg till gamla linköping och titta runt på samhället som påminner om astrid lindgren typ....