Friday, June 29, 2007

Cykelolycka i rusningstrafik...

Gahhh! H ringde nyss, han har lämnat J på dagis. J åkte i barnsitsen på H:s cykel. Vid hotell Malmen hade en taxi dubbelparkerat i cykelbanan, och precis när H svängde ut öppnades dörrarna utåt och folk började kliva ur. Dörren träffade cykeln och H välte. *skrriiiik*

Det gick bra som tur var. J satt ju fastspänd i barnsitsen och hade sin sprillans nya cykelhjälm. Det blev ett litet märke på hjälmen bara. H klarade sig utan en skråma, så även cykeln. Men taxichaffisen fick sig en rejäl utskällning. J var förstås helt uppriven och skrek och grät och var jätterädd. Hu så läskigt!

Jag förstår mig inte på taxichafförer ibland, de verkar tro att de äger gator och vägar. Fast den här chaffisen kanske tänker sig för en extra gång innan han dubbelparkerar mitt på en cykelbana och släpper av folk...

På tal om nåt helt annat, hittade följande notis i DN idag:
Enda sättet att få fortsätta att röka på sin stampub i England från den 1 juli är att göra om puben till en ambassad. Således är en pub i Southampton numera diplomatisk utpost för den obebodda ön Redonda i Karibiska sjön. *fniss*

4 comments:

Anonymous said...

Hua, vilken tur att det gick bra.

Kram

Anonymous said...

Fy vad läskigt! Vilket tur att de klarade sig oskadda.

Ha en trevlig helg!

Helena said...

Men jösses! Tur att det gick bra iallafall.

Du, kommer du behöva skyltfiluren nästa vecka? Jag är nämlish inte i stan då, men jag kan lägga den på lådan idag om du vill :-)

fanny said...

helena: näe, keep it så länge!