Saturday, June 23, 2007

Hemma efter midsommarfirandet

Det blev helt ok - fast vi kom inte fram till huset förrän tio på kvällen - vi tog ju omvägen över Skanssundet, och sen var det grymt med trafik hela vägen. Stannade och åt på Max i Linköping och passade på att midsommarhandla på Coop Forum som var öppet till 22.

Midsommarafton var jättemysig, med regn på morgonen, men lagom tills att vi kom fram till firandet i Dalby bröt solen fram. Vi köpte korv och glass, Saga köpte lotter och vann en nalle till Jacob (han döpte den genast till Zlatan) och ett bälte till sig själv. Det var en fantastisk trollkarl där också som vi fnissade åt. Efter firandet stack vi hem till trädgården, där H satt upp partytältet, och dukade fram en väldigt sen lunch: köttbullar, sill, färskpotatis. Solen fortsatte lysa under lunchen. Jag fick vila ryggen en lååång stund efteråt och somnade. Sen började det förstås regna, och middagen intogs inomhus, fast vi grillade ute. Senare blev jag jättetrött, fick grymont och mådde lite illa, så jag la mig faktiskt före barnen *fniss*. Inatt sov jag tio timmar - från tjugo i elva till tio i nio. Vansinnigt skönt.

Idag tog vi en tur till Gamla Linköping, där barnen fick köpa blandade karameller i strutar i Handelsboden. Supermysigt.

Vid fyratiden idag, efter att H klippt gräsmattan, satte vi oss i bilen och rullade hem. Nu har vi varit hemma en liten stund och det blir sen middag idag igen. Några bilder från firandet kommer senare, när barnen har lagt sig och jag får lite lugn och ro.

No comments: