Wednesday, June 20, 2007

Liite bättre nu...

fast jag tog en stark värktablett vid två idag för då var det banne mig outhärdligt. Vet inte om det är tabletten som sitter i eller om det faktiskt ÄR bättre. Hoppas på det senare...

Shoppade lite snabbt i city idag, en ny bh och ett svart bälte på Lindex rea. Man får vara tacksam för det lilla typ.

Har lagt en mycket trött Kalaspuff, han somnade medan jag läste Emil... H är på avslutningsgrej med jobbet, har ingen aning om när han kommer hem.

Imorrn blir det hemmajobb. J ska på kalas, dom går till kalaset med barnen efter lunch, sen hämtar jag honom där. Bägge tjejerna som fyller bor på andra sidan Skånegläntan så det kunde ju inte vara bättre. Vi hoppas komma iväg vid fyratiden imorgon, H jobbar till tre. Vi ska ta alternativ-vägen över Grödinge - Skanssundet, det kommer att vara sjukt köigt, så jag kan lika bra passa på att lägga en blomma på Lottas grav, det var nog två år sen jag var där... *skäms lite*.

Lotta och jag umgicks enormt tätt när jag var 19-20. När hon var sådär 22 fick hon fel på lilla hjärtat (ärftligt, hennes pappa dog också ung), och strax före sin 25-årsdag, efter en som man trodde lyckad hjärttransplantation, dog hon efter en till synes enkel procedur när man skulle byta nåt grejs... det kom som en chock för alla, hon verkade ju så mycket bättre. Det här var 1994, alltså 13 år sen. Tiden flyger verkligen, när jag tänker på henne kan jag inte fatta att det är så länge sen.

Onsdagslistan

Dagens tråk
Fortfarande ryggen. Och var är mina pengar? Nån som har sett dom? *fundersam* Jag shoppade ju INGENTING i Holland.

Dagens fniss
Nånsin undrat vad bokstäverna i BH-storleken står för? Här är svaret:
A = Almost Boobs
B = Barely Boobs
C = Can't Complain
D = Dang!
DD = Double Dang!
E = Enormous
F = Fake
G = Get a reduction
H = Help! I've fallen and I can't get up!
(Tack Laila!)

Dagens längtan
Ögongodis. Nu var det vääääldigt länge sen.
Och praliner. Det var också länge sen.

1 comment:

Anonymous said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.