Friday, June 8, 2007

Hopplös shopaholic

Skulle köpa typ några billiga linnen från H & M, alsolsprit och akvarellpapper. Kom hem med:
- ett par svarta highwaterbyxor som går att rulla upp ännu mera
- en superkort jeanskjol
- 3 linnen från H & M
- alsolsprit
- en ny läppkonturpenna (den gamla är slut)
- ett par svarta leggings med spets längst ner
- en miniflaska Cava för att fira att första semesterveckan börjar ikväll!

Byxorna var sjukt billiga, och kjolen har jag gått och suktat på läääänge. Bäst att passa på medan det fortfarande är fint väder. Fast jag ska nog inte ha den utan leggings under *fniss*. Den är mera modell väldigt brett bälte än kjol hahaha. Dreglade också över ett par enormt söta ballerinadojjor på Din Sko i vitt och silver, men var duktig nog att avstå.

Idag har Saga skolavslutning. Hon slutar fjärde klass. Stora flicka. Hon gick till skolavslutningen iförd svarta leggings och svart klänning med vita döskallar på *fnitter*. Hon är verkligen sin fars dotter - han har också haft en låååååång döskalleperiod i sitt liv.

Vädret är fantastistissimo! Synd bara att jag måste jobba lite till idag och flänga upp och ner i tvättstugan. Hade hellre tagit med mig min mp3-spelare och lagt mig i parken och solat. Men men... man kan inte få allt som man vill.

Digidiva skriver på sin blogg om en handväska som är som bermudatriangeln. Jag har också en sån, fast min är mer av typen "svart hål". Har fått tips av någon fiffig person att man ska skaffa en massa små neccessärer typ och ha olika saker i inuti svarta-hålet-väskan. Hm. Min erfarenhet säger mig att även de små neccessärerna kommer att förvandlas till svarta hål. Gahhh.

3 comments:

Digidiva said...

Cava!! Trevligt! Ha en alldeles underbar semestervecka i Holland!!! :-)

fanny said...

Ja, Cava. *fniss* Ha d bra själv!

Helena said...

Ha en kanonsemester!!!

Läste just ditt inlägg i min blogg, glamrockare är vi allihopa, allihopa, allihopa.... haha!! :-D