Tuesday, June 5, 2007

Gahhh!

Härregud. Nu har vi en 3,5-åring som bortskänkes igen. Ni kan nästan få betalt hahaha. Jösses vilket humör han har. Det började ju bra när Hampus och Saga var med hem från dagis idag, och vi skulle ut i parken och picknicka... sen lektes det i timtal därute, jättemysigt.

När vi kom in blev det typ katastrof för varenda småsak. Stackars Hampus. Jacob är i det här läget nu att när han är på det humöret så börjar han gråta eller blir arg för ALLT, innan han ens tänkt efter... *stöööööön*

Nu är klockan halv elva och ALLA barnen ligger i sina sängar. Hampus och Jacob har somnat bredvid varandra, ofantligt sött. Dom är sötast när dom sover *fniss*.

Imorrn ska vi till Gamla stan och träffa mormor o morfar en sväng och kolla på lite nationaldagsfirande. På kvällen ska H på fotboll med Jörgen.

Tisdagslistan

Dagens tråk
Jacobs humör. Mamma och pappa, allt är förlåtet om jag hade ens 10 % av Jacobs humör när jag var liten. Vilket jag förmodligen hade, snarare närmare 100 %. Hm. Ska sluta undra var han har fått sitt humör och sin envishet från. Förmodligen från en stenbock med norrländskt ursprung och en holländsk vattuman med mycket vallonblod - så det kan bli.

Dagens fniss
Jacob som upphetsat hoppar runt-runt Hampus och piper: Hampus, Hampus, vi ska ha picknick i parken. För att sedan avbryta sig och titta upp på sin pappa och fråga: Pappa, vad är picknick??

Dagens längtan
Sooova. ZZZZZZZZZZZZZZZ.

För övrigt har jag letat efter klänning till det holländska bröllopet idag. Det finns ingen riktig dress-code, och H:s mamma sa att "Fanny kan väl ha på sig nåt hon känner sig happy i". Hahahahaha. Jag har provat sjutton klänningar idag och hittat EN som jag eventuellt kan tänka mig, men den fanns inte i rätt storlek. 38 satt jättebra, förutom över... ja, hm, bysten. Man får inte ha nån sån i storlek 38 på H&M har jag upptäckt. Suck. 40 fanns inte där, så jag får leta i stan.

No comments: