Monday, June 4, 2007

Måndagslistan

Dagens tråk
1. Jacob hade bitit en tjej i armen på dagis idag för att hon höll på med hans cykel, berättade en fröken. Hon lät förstå att det INTE var populärt. Visst, jag håller med, man FÅR inte bitas. Men den tjejen fyller 6 år i sommar och borde kanske förstå när en 3,5-åring säger nej och inte fortsätta då. Hon är dessutom på Jacob typ hela tiden och är ganska elak. Att de mindre barnen vill kolla in Jacobs cykel och dra i flaggan och testa tutan, det kan jag acceptera, liksom att Jacob inte ska få bli så arg så han bits, när han ändå envisas med att ha cykeln med sig till dagis - man ska kunna dela med sig. Men hallå, när man ska börja 6-års nästa år borde man väl ändå ha lite bättre koll??? Eller tänker jag fel nu? Jag blev bara lite sur över att det bara var Jacob som hade gjort fel, tjejen hade "blivit ganska ledsen", sa fröken. Jaha. Jacob har blivit mer än ganska ledsen när samma tjej gett honom tjuvnyp som jag sett och inte personalen... Så. Lejonmamman har talat. *morr*

2. Martin var inte på kontoret idag, och Johan kom när jag skulle gå. Satt ensam i rummet hela förmiddagen, lite skönt men ganska tråkigt också.... ingen att babbla med typ!

Dagens fniss
Jacob som undrar var "dom där små barnen" är, när Marias brorsdotter Maja och Annas dotter Lollan sitter hemma hos oss och pysslar för fullt vid vårt matsalsbord... jag hade ju förklarat att det var två stora tjejer som skulle komma, stora som Saga ungefär...

Dagens längtan
På lördag åker vi till Holland. Tjohooo! Iskall Grolsch och kines-indonesisk mat... Får se upp med kilona lite bara, brukar bli mycket mat och glass.... får ta med mig träningskitet så jag kan power-walka lite också...

No comments: