Thursday, October 25, 2007

Idiot och musikmedicin

Ljudet var helt värdelöst på giget igår, och inga av mina vänner dök upp. Dessutom var det en idiot som sa efteråt att gitarrljudet var det bästa med mitt framförande. Och det är ju klart att en sån kommentar är den man kommer ihåg, trots att jag fick positiva kommentarer från andra... Rockridge Brothers är utmärkt medicin för trasigt självförtroende dock, och tjejerna i Baskery bättrade på humöret ytterligare. Det hela toppades med ett par öl med bluegrassgänget ackompanjerad av fiol- och banjospel av Ralph och Kristian, på Saddle & Sabre på Tegnérgatan. Tog världens dyraste taxi hem (234 kronor från Sveavägen till Söder, hallå???)kvart över tolv och dråsade i säng efter att ha gråtit en skvätt över elaka kommentarer. Idag är det tuuuuungt, åt ingen middag igår och ölen satte sina spår vill jag lova. Men jag kämpar på.

Ikväll ska jag packa, imorrn drar vi till Portugal! Tjoho.

3 comments:

Anna said...

Fy farao vilken trist typ! Jäkla idiot rent ut sagt, grrrr. :( Jag är säker på att du var jättebra, h*n var säkert en bitter, misslyckad musiker som var avundsjuk att inte h*n fick stå där själv. Jag hade jättegärna velat komma, men var på en annan konsert just igår typiskt nog.

Ha det härligt i Portugal! Det är säkert sommar kvar där...!

kram från Anna

Anonymous said...

Men fy vad trist! Jag tror du var jättebra i alla fall!!!

Jag har utmanat dig på min blogg.

Anna said...

Amen du vet ju att du är bra!
(Alla gillar inte allt, och den där personen hade väl en dålig dag...).
Torka nu tårarna och tänk på alla mängder av berömmande ord som du fått höra av de hundratals personer som du berört med din röst, din musik, dina texter och din uppenbarelse.
Ha det så härligt i Portugal!
Kram från ditt fan Stil-Britt Fin