Friday, October 5, 2007

Säg den lycka...

som varar för evigt... fick en kalldusch på jobbet idag. Mitt nya uppdrag, som jag trivs så himla bra med, kommer pga nya direktiv uppifrån att minska från 60 % till typ 10 timmar i månaden. *surar enormt mycket*. Är jättelåg. Kan inte skriva så mycket om det här, men det har INTE med mig att göra, och det är möjligt att det löser sig iallafall. Men det är helt klart dagens megatråk.

På plussidan finns att jag väntar på en förmodligen halvt spritmarinerad Digi-Diva, som varit på invigningsfest i Söderhavet *fniss*. H är borta i helgen och vi ska käka och dricka vin, men först ska hon leka med J. Har han bestämt. Hahaha.

Min otroligt gulliga rumskompis på patentbyrån hade med sig 500 ml receptbelagd hostmedicin idag. Tog en liten hutt på förmiddagen och JÄDRANS vad den tog. Ingen hosta på flera timmar.

Ska nu ägna resten av helgen åt att högaktningsfullt glömma bort jobbtrubbel, och bara ha skoj. Imorrn ska Dani vara barnvakt medan jag går på DT-workshop med Skapa-gänget, sen kommer Frida förbi en sväng på eftermiddan - originalplanen var att hon skulle sova här lör-sön men hon sover hos en kompis istället. Kul blir det att se henne iallafall, även om det blir kort. Och på söndag kväll, när resten av familjen är åter från läger, ska jag ta ett glas med Loll på Roxy.

2 comments:

Anonymous said...

Hoppas ni haft det mysigt och kul! Jag var inom Skapa igår och Petra berättade att ni skulle ha en inspirationsträff.

Heliotropen said...

Jobbtrubbel suger. Big time!

När får jag träffa dig, förresten?