Sunday, October 7, 2007

Söndag at the Sickengas

Jag sörplar latte och värmer "frallaballor" (bake-up-bröd) i ugnen till frukost. J surar framför tv:n. Han har feber igen. Igår kväll var han varm som en kamin men vägrade ta tempen. Hade planerat att smygta tempen och ge honom alvedon medan han sov, men han vaknade givetvis... han fick sova i vår säng eftersom jag inte skulle palla att lyfta ner honom från loftsängen om han blev jättedålig. Följaktligen har jag sovit uruselt... Nu på morgonen fick jag äntligen ta tempen på honom, 38,4. Inte så farligt ändå.

Idag blir det luuugnt. Ska inte göra nånting. H och S kommer hem nån gång vid tretiden från lägret.

Frida kom förbi ett par timmar igår, det var supermysigt, vi hann prata massor om både högt och lågt, och hon stannade och käkade innan hon drog vidare till en kompis där hon skulle sova över. J och Dani hade haft det superbra på Junibacken medan jag attackpysslade på Skapas inspirationsdag.

Dagens tråk
Kalaspuffens feber.

Dagens fniss
Många igår, både med DT-gänget och med Frida.

Dagens längtan
Konstigt, trots jobbprylen jag fick reda på i fredags, och J:s feber, kan jag ändå inte säga att jag längtar efter nåt särskilt just nu. Känner mig ganska nöjd!

No comments: