Monday, December 8, 2008

Julklappspanik och stövelproblem

Gahhh! När ska jag hinna??? Och vad ska jag köpa? Har fått lite önskelistor, men det lär bli som vanligt, att man är ute och trängs dan före julafton. Suck.

Och så har jag stövelproblem. Igen. I dagsläget äger jag typ 7 par svarta stövlar, men har inga som är ultimata. Förra årets favoriter, med lite halvhög bred klack och spännen, har börjat paja, ena klacken är på väg att vika sig. Eländes! Så jag har en mission på mellandagsrean.

En annan sak som jag letar och letar efter är en svart kjol, inga konstigheter, bara en slät svart kjol som slutar ca 15 cm ovanför knät. Men det är hopplöst! Jag vägrar ha volangkjol. Och jag vill inte ha några konstiga assymetriska flerpar som hänger ner på sidorna. Och jag är inte förtjust i kjolar med hög midja. Det är antingen dessa modeller (eller andra märkliga) eller tantkjolar som är för långa som verkar finnas i affärerna nu. :-(.

2 comments:

Angela said...

Nu var det ifs ett ganska bra tag sedan, men jag lyckades hitta en svart vanlig rak kjol i "stretch-jeanstyg" på H&M (på ungdomsavdelningen), som iaf jag tycker är snygg! Fick leta länge innan jag lyckades hitta en, tycker det är konstigt att det ska vara så svårt att hitta vanliga bas-kläder...

Fanny said...

Angela: tack för tipset. Ska kolla. Divided-avdelningen brukar ju ha rätt bra grejer... :-D