Monday, December 15, 2008

Modesty Blaise?

H sa i lördags att jag ser ut som Modesty Blaise... det var en väldigt fin och välbehövd komplimang... (att han dessutom sa det när jag gick omkring med blött hår, jeans och bh gör den ännu roligare).

Men inte känner jag mig som MB inte. Ryggen bråkar som attan, jag har sån jädra ischias nästan hela tiden. Nu har jag bokat tid hos Mirakel-Aron på onsdag och hoppas på lite lindring inför julen. Annars är Linköpings-resan i farozonen. Worst case scenario är att H får åka själv med barnen, näst värsta är att jag plågar mig och åker med i bilen och tar tåget hem dagen efter. Sängarna där är INTE ultimata, trots att det har köpts in hårda våningssängar med ribbotten, och det blir väldigt mycket sittande i den ack så icke-ergonomiska skinnsoffan som INTE går att ligga ner i, särskilt inte när vi är fler än 4 gäster. Nu blir det bara H.s syster i år, Jacob sr jobbar och kommer inte ner alls, och svågern blir kvar i Holland med alla djuren. Men ändå. När jag har så här ont vet jag att jag mår bäst av att sova i min egen säng och ta allting i min egen takt.

Idag har jag lösnaglar igen, för att spara på högerhandens naglar inför soloinspelningen på lördag. Naglarna tillsammans med en Tradolan vid tiotiden på jobbet har gjort att jag sluntit med musen och skickat fel msn-meddelande till fel person inte bara en utan två gånger. Sorry, A. Det var INTE meningen. *fniss*

3 comments:

Anna said...

Usch, stackare, det där låter inte kul! :( Hoppas Mirakel-Aron gör det han ska och räddar julen!

Kanske skulle lura av dig numret till honom förresten, jag är mer än lovligt sned i ryggen, min ena arm är typ en dm längre än den andra....

Fanny said...

Anna: jag mailar dig!

Anna said...

Tack Fanny! Har fått mail från dig nu. :)