Tuesday, December 2, 2008

Vem i hela friden kan vilja läsa det här? Men ok då

Blev utmanad av Carina.

Måndag den 1 december (fritt ur minnet dårå)

06:oo: Mobilens discolåt väcker mig. Snoozar sådär en tre gånger.
06:30: Går upp. Väcker maken genom att dra honom i tårna.
06:35: Duschar
06:40: Sätter i linser, sminkar mig, borstar blött hår.
06:50: Klär på mig (svart kjol, vit t-shirt, svart tröja, svarta strumpbyxor. färgglad som vanligt).
06:51: Kollar att barnen är vakna för att lyssna på adventskalendern.
06:55: Äter vaniljyoghurt med skivat äpple, dricker te och bläddrar igenom DN.
07:10: Torkar och fixar håret.
07:15: Tittar in i vardagsrummet på barnen som sitter i pyjamas i varsin soffa och tittar på julkalendern.
07:18: Julkalendern verkar rolig i år. Jag har visst fastnat.
07:20: Sliter mig motvilligt från TV:n och går och samlar ihop viktiga saker man behöver under dagen (mobiltelefon, passerkort till jobbet, en trave layouter som ska postas till Helsingborg för upphängning i butik, jobbdator)
07:29: Pussar familjen adjö och går ut.
07:35: Köper en stor latte på 7-11.
07:59: Kommer till jobbet, skvallrar med Karin och jobbar lite.
08:55: Tar hissen ner till bottenplanet för månadsinfomöte.
09:45: Åker upp till plan 4 igen och jobbar lite till.
10:30: Tittar på bilder av arbetskamrats syster och hennes nya familj på arbetskamrats dator.
10:35: Fortsätter jobba
11:30: Går ut och shoppar lite julklappsprylar till styvdottern samt en läppkonturpenna och ett par strumpbyxor till mig själv.
12:00: Tar ett kort varv i Sturegallerian och dreglar över en Ed Hardy/Sinful-munkis för 1589 kronor. Julklappsönskning kanske? Hm...
12:10: Häller i mig en drickyoghurt på väg tillbaka till jobbet.
12:20: Tillbaka på jobbet. Jobbar.
15:00: Lämnar Östermalm, tar t-banan till Skanstull där jag postar layouterna och tar ett varv på H&M för att inte komma för tidigt till dagis.
15:45: Hämtar Jacob på dagis.
16:15: Kommer hem. Kopplar upp mig på min bärbara i köket och kollar mail och fixar lite.
17:30: Börjar med maten. Fiskpinnar och ris. Hahaha. Jätteskoj. Inte.
17:40: Får mail från Tim, som ska göra min tatuering på torsdag. Skiss bifogad. Funderar.
18:10: Barnen äter fiskpinnar. Jag äter rester från gårdagen. Funderar fortfarande på tatueringen.
18:30: Ber klok person med god smak om input på msn. Klok person är uppenbarligen inte vid datorn, så jag printar ut skissen på OH och försöker klämma fast den på armen. Det går sådär.
18:40: Maken kommer hem från jobbet.
19:10: Klok person svarar på msn. Vi tycker likadant.
19:15: Mailar Tim med synpunkter.
19:20: Inser att Tim inte kommer att svara förrän nästa dag. Ger upp datorn ett tag.
19:25: Scrappar lite.
21:45: Gör mig iordning för att sova, men kollar först på Prison Break i sängen. Tar en Tradolan för jag har sån j-a ischias.
22.55: Tittar på två avsnitt av Scrubs.
23:55: Tar en Tradolan till för jag har så j-a ont att jag inte kan ligga stilla.
00:45: Maken kommer och lägger sig.
01:30: Går upp och dricker vatten och smygröker under fläkten. Kan inte sova. Ingen lindring av tabletterna.
02:30: Får kramp i ena vaden och är tvungen att gå upp och vandra runt en stund.
02:45: Somnar troligtvis.

Det var ingen rolig natt. Näe. Och idag är inte så skoj heller. Men en god nyhet är att jag var vrålhungrig till lunch idag, så det blev riktig lunch istället för drickyoghurt.

No comments: