Friday, August 8, 2008

Helgen

har börjat. Jag har jobbat som en liten gnu idag, sen hämtat J på dagis, packat hans väska och vinkat adjö till hela familjen inklusive Jacob sr och Pia, som skulle åka med i bilen till Hjulsbro.

När familjen hade åkt spolade jag raskt upp ett enormt rosa skumbad, hällde upp lite iskall champagne och låg och gonade läääänge med hög musik på stereon. Det är nåt jag ALDRIG får göra annars. Inte ifred iallafall. :-D

Kvällen erbjuder många alternativ. Ut på 08-festen? Åka hem till Sara & Therese och bara umgås? Ta en SoFo-sväng? Eller bara vara hemma och umgås med gitarren och spela in lite? Jag har inte bestämt mig än. Det känns såååå bra att bara ha sig själv att ta hänsyn till för en gångs skull.

Imorrn har jag två måsten:
1) Gå ner i lokalen och repa förstärkt inför söndagens sologig
2) Klippa min pappa

That's it. Inget av det känns särskilt betungande. Missförstå mig inte, jag älskar min familj. Men jag vet också att jag blir en himla mycket bättre mamma och fru när jag får lite me-time då och då.

No comments: