Sunday, August 31, 2008

Nyrenoverad idag...

Tränade imorse, gick hem, färgade håret, tog ett lyxigt rosa Lush-bad, och har t.o.m. hunnit fixa naglarna. Ja, för mig är det ju inte så stor idé att göra det eftersom jag hela tiden sabbar manikyren med gitarrspelandet, men jag tycker det är kul att ha snygga naglar ändå... nu har jag haft två eländesnaglar på högerhanden som gått av, och det är INTE skoj, för det är dom man plockar toner med. För 2 veckor sen var det tumnageln som pajade, så jag fick köra tumplektrum på giget i Gamla Stan. Igår gav pekfingernageln upp, och det är ännnnuuuu väääärrrre. Shit. Och jag som ska spela på lördag igen... det blir nog ett fingerplektrum då. Får gå igenom my stash of weird picks - jag har en liten plåtburk med allehanda konstiga plektrum som jag samlat på mig under åren.

Men hursom, naglarna är snygga nu! På bild är vänsterhanden. Dom kan inte vara för långa, eftersom det är dom man tar ackord med. Det här är precis på gränsen faktiskt.




Det var ungefär så mycket viktigt jag hade att säga idag. Söndag som det är. Ikväll väntar Ashes to Ashes på SVT1. Måste ju kolla, även om det sägs att dom har klippt ner alldeles eländigt mycket.....

No comments: