Tuesday, August 12, 2008

Redan tisdag.

Svisch. Jösses vad tiden går enormt fort. Två trevliga jobbdagar har passerat, samt en kväll när jag var fotbollsänka - H kollade på Bajen-match på Tullen, Saga tränade med 96:orna. Jag läste för J, och rätt person somnade - redan tjugo över sju! Yay! Kalaspuffen har slutat med napp på natten nu, sen början av juli ungefär, och det äääär svårt att somna utan. Fortfarande. Lilla vännen.

I söndags kväll hörde vi hur han tassade ut ur sitt rum vid halvelva-tiden. Men han kom inte in till oss. H gick och kollade, och hittade honom sittande vid ytterdörren, i sin bilbarnstol som står där så länge bilen är på verkstad, med alla sina nallar parkerade nära ytterdörren. Tårarna rann nerför kinderna, och han förklarade att han tänkte flytta, eftersom "alla bara är arga på mig och jag kan ju bara inte sova". Jösses. Jag brukar verkligen inte hålla på och puttinutta så mycket här, men jag kan lova att jag fick tårar i ögonen...

Idag slåss jag mot en begynnande förkylning, har en "kant" i halsen. Inte skoj, särskilt inte med tanke på torsdagens totalaktivitet: SATC med Ginger och Digi-Diva. FÅR inte bli sjuk. Jag tänker gå iallafall. Sådeså.

No comments: