Tuesday, August 5, 2008

Skitväder

Fast jag tycker det är ganska skönt. Jag har ju börjat jobba. Det som inte är skönt är att gå till jobbet i slagregn och blåst... hur man än gör blir man blöt. Vinden rycker i paraplyet så man känner sig som nåt slags modern Mary Poppins. Försök därtill hålla reda på en stoooor handväska och en stoooor latte.... ja, ni förstår.

Den här veckan är märkligt händelselös. Skulle ha träffat Loll imorrn och repat lite men hon drar till skärgården istället. I helgen ska jag förmodligen få min efterlängtade "me time". H funderar starkt på att ta barnen med sig och dra till Hjulsbro, eftersom faster med man är kvar där till på måndag. Eftersom jag spelar på söndag blir det för bökigt att åka med, för då blir helgen så kort. Har inte gjort upp en enda plan ännu. Ska känna efter vad jag vill göra och sen göra det typ. Den lyxen är man inte förunnad så ofta. Sist jag var helt ensam hemma i mer än några timmar var förra sommaren, när jag var hemma och vilade ryggen efter fjällsemestern.

No comments: