Tuesday, August 19, 2008

Visst ja...

Glömde berätta om min oerhört frustrerande hemresa idag, eller rättare sagt, min resa från Linnégatan till Skanstull. Promenerade som vanligt till Hötorget. Där stod MASSOR av folk. Displayerna hade fått fnatt och visade än det ena, än det andra, och alla tågen gick västerut. Suck. Jag fattade så mycket som att det varit en olycka på centralen. Promenerade bort till Sergels Torg och tog buss 59, som normalt brukar ta en kvart till korsningen Götg/Folkung. Idag tog den närmare en halvtimme. Och var överfull såklart. Tänkte ta 3:an till Skanstull, men alla j***a långsamma tjocka och illaluktande människor med stora kassar envisades med att STÅ mitt i vägen precis utanför bussen, så jag missade 3:an. Nästa var försenad. Gick ner i t-banan och nu gick tågen, men de två första var så fulla att jag inte fick plats. Det tog mig 1 timme och 20 minuter att ta mig till Skanstull. Gissa om det var skönt att bränna lite aggressioner sen?

Inte för att jag blir aggressiv för att det händer olyckor, men för att informationen på Hötorget var skandalöst dålig, den information jag fick kom från medresenärerna. Inte ett enda högtalarutrop. Egentligen såg det rätt skoj ut när Hässelby-tåget kom körande åt fel håll på fel spår och en massa människor TRÄNGDE sig in för att sen få panik när dom insåg att dom ju inte skulle till Hässelby, och därefter TRÄNGDE sig ut igen... Dessutom, varför är det alltid några som måste envisas med att kliva av bussen och sen bara STÄLLA sig utanför dörren, så ingen annan kommer av?

1 comment:

Loll said...

Det tar inte mer än 25 min max att gå från Hötorget...testa det nästa gång det strular :-)