Saturday, August 2, 2008

Var är solen och mobiltelefonens absoluta nödvändighet

Vad märkligt att vakna till en molnig dag, när det varit sol och knallblå himmel i flera veckor. Känns väldigt ödesmättat liksom. Tänk att det redan är augusti. Svisch sa det bara.




Allvarligt, hur klarade vi oss utan mobiltelefoner? Jag fattar inte. Vet hur otroligt handikappad jag blev förra året när min telefon blev snodd under schlagerkvällen på Priden. Så handikappad att jag inte kunde vänta i 5 dagar på att få ett nytt sim-kort till min jobbmobil utan sprang och köpte en ny telefon med kontantkort. Det har jag aldrig ångrat, även om det just nu innebär att jag har tre telefoner att hålla reda på. Har dock vidarekopplat S & T-mobilen till min jåååsa, så jag slipper bära omkring på alla tre. Och den svarta sonyn från Teknikföretagen följer bara med dom dagar jag är där.

För övrigt kan det inte vara kul att vara först i min telefonbok. Förlåt, Anders! Hahahaha. Stackars Anders har fått ett par märkliga sms från mig under sommaren - jag sms:ar ofta, mycket och till många, och ibland halkar man på tangenterna. Det har varit lösryckta kommentarer ur sms-konversationer som "shit vad du är tråkig, och jag som är så snygg" - menat för en vän som bestämde sig för att stanna hemma istället för att komma och hänga med oss på Pride-området...

Nu hoppas jag att det inte blir ösregn lagom till paraden bara. Vi håller tummarna!

No comments: