Monday, March 26, 2007

Dagens fniss 2

Hittat på Tjuvlyssnat - rekommenderas verkligen! Tack Lyckotjut för tipset!

Gröna linjen mot Skarpnäck
En tjej och en kille, båda ~20, sitter och pratar, och försöker verka intressanta för varandra.
Killen: Jag vill kunna sjunga!
Tjejen (med besserwisserton): Alla kan ju lära sig sjunga!
Killen: Ja, men bara döva tycker att jag sjunger bra.
Tjejen (med besserwisserton): Ja, fast döva kan ju höra vissa toner.
Killen: VA?! Vadå kan de höra vissa toner? Så om de hör värsta gitarrsolot som låter “Blillilolla Wää Wää Öörrrn Wäää!” så hör de bara “Blipp blipp wa pip pip”?
Tjejen (allvarlig och eftertänksam): Nej jag vet inte, du kanske kan ringa Linas mamma och fråga?!
Killen: Hur ska jag kunna göra det, hon är ju döv!


Ica, Göteborg
I kön står en rätt muskulös man ~50. Helt plötsligt kommer en tanig man ~30 och ska tränga sig före i kön.
Man ~50: Vad tror du att du gör?
Man ~30: Jag hade tänkt att betala.
Man ~50: Det får du gärna göra för mig. Men vem har sagt att du får tränga dig?
Man ~30: Gud har sagt det.
Varpå någon säger lite längre bak i kön: Det har jag inte alls sagt!

1 comment:

Maria said...

Haha, ja - Tjuvlyssnat ÄR en fantastisk sajt! Jag har deras blogg på bevakning så jag direkt kan se när de uppdaterat. Ibland skrattar jag så jag gråter. Min favorit just nu, om än den är rätt så hemsk egentligen, är killen med dammsugaren som råkat suga upp familjens hamster... oops liksom! Den där om tondövhet är ju också helt klockren! *garvar* Kram!