Tuesday, March 20, 2007

Tisdagslistan

Dagens fniss 2
En av mina chefer idag när vi visade applikationen för vår uppdragsgivare... uppdragsgivaren hade haft buggproblem, fast jag hade inte det... Min chef R tittar glatt på uppdragsgivaren och frågar:
Men du, bortsett från att det inte funkar, hur tycker du att det verkar???


Dagens ångest 1
Jag satt 2 timmar i ett projektmöte idag som jag kände att jag egentligen inte hade behövt vara med på. Waste of time. Men kanske var det bra ändå, nu vet jag vad som ska hända i nästa version. Hade hellre jobbat på min testhjälp å andra sidan...

Dagens ångest 2
Ett mail från igår som jag kanske inte borde skickat.... hahaha, jag är så impulsiv ibland, varför finns det inte Ångra-knapp i mailen för???? Fast egentligen är det inte mailet i sig jag har ångest för utan det faktum att jag inte fått nåt svar. Å andra sidan tyder det mer på brist på humor hos mottagaren än på att jag borde ha ångest.

Dagens längtan
Men våren, var tog du vägen??? Burr vad jag frös idag.

Dagens shopping
1 par svarta stretchjeans - ÄÄÄÄNTLIGEN ett par svart-svarta jeans som passar!
2 kortärmade blusar varav en ska lämnas tillbaka, för stor. Orkade inte prova.

Dagens lättnad
Jag får åka till Wales, där det alldeles säkert är mera vår än i Åre, där det var lavinvarning idag. *pekar finger*.

I övrigt en ganska ok dag. Ryggen är lite bättre men inte så bra så jag kan låta J slå kullerbyttor på mig. Klippte mig i förmiddags, det blev bra, lite kortare än förra gången men det gör inget. Ska bättra på de knallröda slingorna imorgon kväll när jag har köpt folie, det glömde jag idag. Annars är jag impad över hur länge den suttit i. Nu börjar den bli lite blek dock... slår mer i orange än rött.

Nu ska jag laga laxwok med nudlar. Fast J får köttbullar. Han är grymt petig med maten just nu och jag tycker det är bättre att han äter köttbullar än inte alls.

4 comments:

Helena said...

Dagens fniss 2: ahahahahahahaaa! Klockrent!

Fanny said...

helena: Tänk, jag kände på mig att du skulle tycka det var skoj... :-)
han sa det som ett skämt visserligen men det VAR skoj!

Anonymous said...

Jag har en liten Myra som knappt äter något för tillfället. Hon har alltid varit en gluffare men nu vägrar hon det mesta. Trist!

Undrar vad du skickat för roligt och inte fått svar *tittar i min inkorg och pustar ut och inser att det inte var till mig*. För jag har ju humor *asg*.

Fanny said...

pyret: näe, det var inte till dig, jag vet att jag skulle få svar och att du har humor *kram*