Saturday, March 24, 2007

Latskrivarworkshops, lady ann och lite annat...

Redan lordag och det har hant saaa mycket. Glomde minneskortet till kameran i datorn hemma men har videofilmat en del. Bilder fran Lolls kamera kommer senare, det ar lite ont om tid.

St Donats ar ett fantastiskt stalle, ett internationellt college... och det ser ut som Hogwarts, jag skojar inte. Vi bodde i slottet, narmare bestamt i slottstornet, och fyyyyy vad det spokade dar. Jag skojar inte nu heller. Lady Ann heter spoket som besokt oss flera ganger... spridit lavendeldoft, skvatt vatten pa vara gitarrcase och flyttat pa sanglampan inatt nar Loll skulle slacka den, det var RIKTIGT spooky, jag sag hur lampan flyttade sig typ en halv centimeter i taget. Gahhhh.

Vara workshops gick fantastiskt bra, det ar absolut nat vi vill gora fler ganger. En av grupperna skrev en helt fantastisk lat till en av mina texter, jag har bett om ackorden, gissa om de blev stolta!!! En annan latskrivargrupp stannade kvar i flera timmar efter att workshopen var slut och skrev en lat till, sa jag tror faktiskt att vi inspirerade!!

Jag har gjort debut som poesiupplasare ocksa, Loll ville att jag skulle lasa nagra av hennes dikter pa engelska igar vid en upplasning pa Arts Centre... jag laste tre stycken och det gick faktiskt jattebra, det kan jag tanka mig att gora om.

Giget igar gick sadar, vi hade lite val mycket nerver. Men folk verkade nojda och jag ska inte vara sa hard mot mig sjalv. Hoppas pa lite revanch ikvall nar vi ska gora en kortare spelning fore en filmvisning pa Swansea University. Vi skulle ha spelat i Barry idag men fick stalla in, stackars Loll har krakts hela dagen. Nu mar hon battre sa vi ska aka ivag om en timme ungefar.

Vadret har varit underbart, idag ar det typ 12-13 grader och stralande sol. Hemma sags det att det ar 2 grader och isvind. Burr.

Vi har traffat sa manga fantastiska manniskor under de har dagarna, och jag vill verkligen, verkligen aka tillbaka till Wales redan i sommar. Om H och jag bara kan lara oss att kora pa fel sida av vagen ska vi forsoka ta en liten semester och aka runt med barnen.

Mer uppdatering kommer imorgon kvall nar jag hunnit komma hem. Har kopt ett minneskort idag sa nu ska har platas! Och forlat att det saknas prickar!!!

1 comment:

Helena said...

Jösses, låter som det varit händelserikt så långt! :-) Anna-Carin och jag ska luncha på tisdag, vi kan ju höras av på måndag om tid och plats?