Thursday, March 29, 2007

Jag skäms....

eller egentligen gör jag inte det, men ändå.... Fick inspiration av Heliotropen! (skrev ihop detta igår kväll man har inte hunnit posta förrän nu).

5 saker jag skäms för att jag gillar

McDonalds
Ja, ursäkta, men jag tycker att deras mat är GOD. Äter den inte så ofta, men är man lite småbakis finns det inget som hjälper bättre än lilla menyn med cheeseburgare och milkshake!

Snabbkaffe
Vi har bara en perkulatorbryggare hemma, och är man ensam hemma så är det så himla mycket enklare att slänga ihop en kopp snabbkaffe. Och godare, ja, det tycker jag faktiskt!

Våra Bästa År
Denna evighetsserie upphör aldrig att fascinera mig. Fastnade när jag var långtidssjukskriven för 5-6 år sen, och fortfarande brukar jag förlägga min lunchpaus när jag jobbar hemifrån till tio i ett, för att kunna äta framför TV:n

Morden i Midsomer
Har förstått att det inte anses ”fint” att gilla den här serien. Men i motsats till många amerikanska serier förekommer det inte så mycket grafiskt våld, det är mer på det psykologiska planet.

Att skriva för hand
Jag älskar ju i och för sig många slags handarbeten, men jag tycker att det är en njutning att skriva för hand. Dessutom funkar det så för mig att jag sätter mig in i nya saker snabbare om jag antecknar för hand än om jag bara läser.



5 saker jag skäms för att jag inte gillar/inte är intresserad av

Opera
Ja, jag har varit på opera. Ja, jag tycker det är överskattat.

Utrikespolitik
Vet att jag borde sätta mig in mera, men nånstans fasar min hjärna ut efter några få minuters TV-inslag eller efter läsning av några få stycken tidningstext…

Promenera runt Årstaviken
Det var skönt, härligt och vackert de första 3 gångerna. Därefter - bluärk.

Djur o natur
Jag vet väldigt lite om vad djur och växter heter. Är en väldigt dålig förebild för barnen. Mitt ständiga svar när vi är ute och barnen frågar vad något är blir: Pappa vet, fråga honom.

Baka
Jag KAN baka, det blir inte äckligt, jag har t o m gjort egna croissanter vid några tillfällen. Men det är för kletigt, smetigt och blir för mycket disk. Dessutom tycker jag att brödet man köper i affären faktiskt oftast är godare…

5 comments:

Heliotropen said...

Ja, jag gillar också McDonald's. (Berätta det inte för någon.) Jag har ibland när vi haft en jobbig period stoppat in barnen i bilen och åkt till McDonald's bara för att det är mysigt och avkopplande. De kan stoppa i sig lite och hoppa i bollhavet och själv kan man sitta där med sina pommes och fundera. Det har varit några av mina bästa stunder. Men ack så skämsigt!

Fanny said...

heliotropen: nej då. :-) det är inte skämsigt. nu är vi två.

Helena said...

Aj lööööv mitt Nescafé Red Cup!! Du, jag är tillbaka! Kolla in i bloggen och bli lite avis va ;-)

Anonymous said...

Jag gillar också McD, men inte hamburgarna utan deras toast och yoghurt med bär i *mums*

Albins skor är köpta i en butik som heter Crispin. Det är Timberlandskor och om jag inte minns helt galet så finns det en sån butik på Norrlandsgatan i huvudstaden. Även barnskobutiken (eller vad den nu heter) har såna skor.

Ha en bra dag i solskenet!

Fanny said...

anneli: tack! crispin har butik i globen också. :-D