Saturday, March 31, 2007

Cykla...

Detta blev en dag i cykelns tecken... innan vi åkte till Gurraberra för att äta våfflor tog H fram cykeln som vi sparat till J, Sagas gamla tvåhjuling med stödhjul. Det blev succé....


Sen åkte vi till mormor och morfar. Morfar var nyopererad (ljumskbråck) och rörde sig för en gångs skull som en 78-åring, vilket han också är men aldrig brukar se ut som... han hade köpt en ny leksak förstås, en GPS (eftersom det inte fanns någon i hans nya Mercedes). Grabbarna tittar fascinerat på leksaken.


H testade Sport-inställningen på min digitalkamera, här börjar J springa mot kameran...

... och här är han framme!


Jag tycker nog det finns vissa likheter mellan morfar och Jacob... om inte annat deras teknikintresse *fniss*


Sen åkte vi till Maxi och handlade lite, och nu har vi ätit middag. H meckar cyklar, vi tog nämligen hem den fina damcykeln som jag fick ärva efter moster Anna-Stina, en nästan sprillans ny svart Logan Cityride med 3 växlar. Jacob har cyklat omkring i lägenheten på sin tvåhjuling, iförd hjälm, och nästan lyckats montera den oranga flaggan på den också... nu ska det på en barnsadel på min nya cykel, och ett blocklås ska köpas, sen åker min röda gamla i skroten. Den har hållit i 10 år, vilket får anses som länge med tanke på att den stått ute nästan varje vinter...

2 comments:

Helena said...

Vilket litet charmtroll han är! (Jacob alltså, inte morfar..höhö)

Loll said...

hmm..just det cykel, har visst en i ert förråd *skäms*