Saturday, March 17, 2007

Lördagsgodis



Lördagsgodis är en viktig tradition. Så viktig så mamman knappt fick äta frukost efter att ha varit och tränat, för VI MÅSTE KÖPA LÖRDAGSGODIS NU MAMMAN! Gahhh. Men han blir ju så glad. Han sprang typ flera varv inne i lilla affären, och killen som jobbar där bara skrattade. Och det var alltså INNAN han ätit nåt godis alls. Ni kan ju tänka er hur han blir när han fått i sig veckans sockerranson...Jacob alltså, inte killen i affären *fniss*.
Fick modifiera träningen lite idag för jag har haft såna nervsmärtor hela natten i benet, så jag skippade alla maskiner där man belastar rygg och ben. Powerwalkade 40 minuter på löpbandet, och nu ska här städas hemma. Fast H får ta alla tunga bitar.
Det blev ingen skidtur för H idag, det blev för sent att boka och betala via nätet igår, så han sticker imorrn istället. Mina föräldrar kommer hit och fikar vid tre, sen ska jag hem till Loll på middag. Grabbarna får ha en grabbkväll. Jacob är mycket besviken för att det inte är melodifestivalen idag också.
Lördagslistan kommer senare.


3 comments:

Loll said...

Kolla in min blogg, du har ett uppdrag!

Helena said...

Åh! Jag kommer ihåg lördagsgodis-hallabaloot när man var liten. Jag kunde lätt stå i affären i en timme och försöka bestämma om man skulle köpa en Skotte eller kanske Dajm. *fniss* Vad söt han är med sin lilla påse!
Hoppas din rygg mår bättre, hurru! Det låter ju inte kul.

Fanny said...

helena: jacob ska helst ösa i godis själv ur självplockavdelningen... det mesta hamnar på golvet hahaha. ang ryggen, ikväll ska jag gå på middag och dricka vin, världens bästa painkiller :-D