Saturday, March 17, 2007

Hög volym

Gahhh, jag känner mig halvdöv, Jacob har varit helt skrikig hela dagen och pratat med STORA BOKSTÄVER. Mormor och morfar har precis varit här och fikat, och Jacob var för ovanlighetens skull jätteblyg först... men det gick över sen.

Nu är lägenheten välstädad, vinterjackor undanhängda, pulkor och annat skrot nedburna i källaren, och tvättat har vi gjort också. Puh.

Den utlovade

Lördagslistan

Dagens ångest
Ekonomin... ajje vad det gick pengar i torsdags när Loll och jag var ute, mitt kort fick gymnastisera flitigt i barerna...

Dagens beslutsångest
Vad ska jag ha på mig på Lolls middag? Velar mellan jeans+tunika och kjol/top... det lutar åt jeans dock, det är oerhört meckigt att sätta på sig strumpbyxor med den här onda ryggen - eller det är ju egentligen benet som gör mest ont...ischias.

Dagens längtan
Jag längtar till på tisdag när jag ska klippa mig, håret har blivit ENORMT "lurvigt" på 5 veckor, det börjar bli svårstajlat.

Dagens undran
Hur gick det till när jag som älskar att sjunga och spela, och H som är supermusikalisk basist med värsta taktsinnet fick en son som bara säger "SJUNG INTE MAMMA" så fort den minsta lilla nynn-ton letar sig fram ur stämbanden?

1 comment:

Helena said...

Det är alltid meckigt med strumpyxor, ont i ryggen eller ej... jäkla otyg om du frågar mig *gah* Jag har bara kjol om det är a)absolut tvång från högre ort eller b)sommar och man inte behöver strumpbyxor.

Ta jeans!!