Friday, March 16, 2007

Rörig dag

I morse när jag vaknade krånglade eländesryggen så jag bestämde mig för att hänga hemma vid ståbordet och jobba med mitt användardokumentationsprojekt, men jag upptäckte ju givetvis att jag inte hade tillräckligt med information med mig, allt låg kvar i den bärbara som jag lämnat på jobbet eftersom jag planerat att vara där idag. Så jag fick vackert lalla iväg till kontoret, vilket iofs var väldigt trevligt, eftersom jag känner mig sällskapssjuk idag. Och vilket väder!!! Trivs så himla bra i nya rummet på nya kontoret. Trevliga rumskompisar har jag också, Johan och Martin som jag jobbat lääääänge ihop med. Det är mycket garv i vårt rum. Jobbet känns skoj!

Igår var Loll och jag i replokalen och repade ihop oss inför nästa veckas Wales-spelningar - vi ska hålla två låtskrivarseminarier och göra två gig. Jag kände att det gick SÅDÄR på repet, vi skulle kunna vara tajtare, men jag tror det ger sig när vi kommer dit, vi har en kväll att repa innan giget också. Sen skulle vi gå och ta ett glas vin, som blev fler än ett, så det blev rätt sent igår. Men o så trevligt.

Vid två idag måste jag sticka härifrån, ska köpa hårfärg på Blue Fox och sen möta upp Loll och Rhys, vår Walesiske fotografvän som också är vår walesiske turnémanager kan man säga. Han ska ha en fotoutställning i Sundsvall i sommar och är i Sverige på blixtvisit, han har ett par timmar mellan planen och ville träffa oss på centralen och prata igenom det sista inför nästa vecka.

Tänkte införa lite dagliga listor här på min nya fina blogg, så att ni som inte orkar läsa mitt allmänna svammel snabbt kan få en aning om hur läget er. Here we go:

Fredagslistan

Dagens ångest
Ryggeländet. Den har varit bra så länge, men den här veckan har varit uuurjobbig.

Dagens fniss
Min chefs mail med härliga moppetransportbilder. Ett exempel:



Dagens längtan
Det kan jag tyvärr inte skriva här... hihi

4 comments:

Helena said...

Jag är först! Jag är först!! Vann jag nåt?! Va? Va?! :-D

Du jag kom på en grej när du frågade om jag gjorde saker på beställning, mina grejor finns ju på helenasoriginals.com, du visste säkert inte det... :-P

För övrigt är det ju skönt att veta att du har ett liv utanför pappret också ;-)

Fanny said...

helena: ja, du var först att kommentera!!! :-) öhhh... jag ska fundera på eventuell vinst, det var ju en skoj idé!

Och nej, jag visste inte att dina grejor fanns på nätet, bra, då ska jag gå in och dregla lite.

Helena said...

Hur är det med din musik egentligen, finns den på nätet?! :-D

Sa vi lunch eller fika eller nåt på tisdag? Jag måste till Pandyro iallafall, så nånstans där i närheten kanske...

Fanny said...

helena: hm. tisdag ser full ut just nu, ska klippa mig 10.30 och måste sen vara på kontoret klockan 13, men jag kanske hinner förbi och säga hej om fikat är centralt....

puckojag ska genast lägga upp länk till bandets hemsida förstås!