Sunday, August 5, 2007

Brorsdottermiddag, Prideparad och mera otur

I fredags kom Frida. Alla stannade hemma och åt middag, jag gjorde kycklinggryta. Vi pratade massor, sen kom gitarren fram. Elin rockar fett. Så är det bara. Hon har så fin röst, och den där gitarren hon fick av oss i 17-årspresent var en grym idé. :-) Hon har spelat mycket, det märks.

Frida, jag, Elin och Carro hemma hos oss
Igår var det parad. Jag gick med Elin och Carro. Frida åkte med Försvarets lastbil, hon är ju här och jobbar (står i full uniform i försvarets tält inne på området.).


Elin i Prideparaden


Folksamlingen vid Mariatorget


Mitt egenhändigt stämplade linne...


På kvällen käkade vi tillsammans allihopa igen, sen stack tjejerna till Prideparken igen. Vi softade hemma.

Mera otur ja, mina vigselringar har försvunnit. Jag fattar ingenting. Brukar ALDRIG ta av mig dom. Har kollat på bilder, och jag hade dem i torsdags när vi var på Pride, men på bilderna från i fredags kväll här hemma har jag inga ringar. Upptäckte det igår när vi skulle sätta oss på bussen för att åka till Humlegården. Gahhh. Har ingen aning om var de har tagit vägen. Jag måste ju ha tagit av mig dom och lagt dom nånstans men var????

Nu ska vi åka och bada med Jacob, i Södersved. Senare i eftermiddag kommer Carros dotter Felicia (hon har varit i Göteborg hos sin pappa och blir hitskjutsad idag). Frida åker imorrn, Carro, Elin och Felicia stannar till tisdag.

Imorrn börjar jag jobba. Ska faktiskt bli riktigt kul.


1 comment:

Anna said...

Det låter jätteroligt! Det var hur många år sen som helst sen jag var på Priden, har alltid krockat med något. Igår var vi på musikfestival, typ årets musikhändelse här i bushen, så jag prioriterade det. Men får lite längt nu när jag läser om schlagerkväll och parad... Låter som sagt som att ni haft det alldeles underbart!

Synd med mobilen och ännu tristare med ringarna. Har du bakat de senaste dagarna? Det är ju ett sånt där tillfälle när ringarna åker av och läggs nånstans på ett smart ställe i köket så länge. Håller tummarna för att de kommer tillrätta!

sommarkram från Anna