Monday, August 27, 2007

Ju mer intensivt det blir...

desto svårare är det att varva ner... puh!

Ännu en intensiv dag på Albihns. Min nya jobbtelefon kajkade ur i morse, den blinkade bara när jag försökte starta den. Flörtig kanske? Hahaha. Nåja. Inte så charmigt eftersom jag varken kunde ringa eller ta emot samtal. Inte ens Amish-tricket funkade (ta ur batteriet). Gick till Telenorbutiken på lunchen - mjukvarufel förmodligen, så jag fick rådet att ladda ner uppdateringar från webben. Jättebra tips. Tyvärr låg usb-kabeln till telefonen kvar på vårt kontor på Hälsingegatan, så jag fick göra en halsbrytande t-baneresa fram och tillbaka för att hinna hämta på dagis, men det gick. Hämtade en sjukt gnällig pojke som blev lite gladare när storasyster mötte upp på vägen hem. Lagade snabb middag åt barnen samtidigt som jag betalade räkningar (urk va deprimerande, kan inte nån avliva eller bomba csn?) och laddade ner uppdatering till min telefon. J somnade givetvis framför tv:n och var på ett sjusärdeles grinigt humör, men H överraskade mig med att komma hem redan tio över sex och ta över barnen en stund så jag kunde kolla telefonen och fixa färdigt räkningarna. Nu funkar telefonen igen och kontot är tomt. Hahahaha. Jätteskoj. Jag ska shoppa med pejvan imorgon, och dricka skumpa. Tur att d finns kreditkort typ. :-D

Sen bar det iväg på 50-årsmiddag på Il Tempo med Pia och Jalle och gänget. Otroligt trevligt och GOTT. Åt jätteräkor med grönsaker och sardiniskt tunnbröd, himmelskt. Fick stressa liiite, eftersom Saga var barnvakt och jag hade lovat vara hemma till nio. Öhhh. Det gick inte. Tio blev klockan innan jag var hemma, och då var det en pigg kille som sprang omkring och ville ha knäckebröd och en ganska mör tjej, men det hade gått bra. Observera nu att Saga får betalt för att hon var barnvakt ikväll.... :-D. Nu har jag producerat lite kort till dopsajten, försökt varva ner men det går inte, och nyss ringde H och är på väg hem. Jösses. När ska jag kunna sova??? Undrar vad det var i maten???? Klockan är halv tolv och jag skulle verkligen behöva sova, men det går nog inte. Å andra sidan ska jag jobba till fem imorrn för jag ska träffa Pejvan och shoppa kvart över, så jag behöver inte vara på jobbet klockan åtta, men ändå....

No comments: