Sunday, September 16, 2007

En två veckor ung bebis

har jag gosat med... Henrik & Beannas än så länge namnlösa lillasyster till Leonie.... så gosig. Leonie har blivit så stoooor. Och hon är verkligen sååå söt. Tur att jag redan har en nästan-dotter som också är sååå söt. Annars skulle jag absolut bli sugen på en till...

Idag har jag tränat också, och H har sprungit. Så hurtiga är vi - annat det än igår när vi gick om kring i nåt slags koma större delen av dagen och slocknade före klockan elva på kvällen.

Tänk att jag har återuppväckt min matlagningsinspiration också. Den här helgen har jag lagat nya rätter varje dag. I fredags var det sötsur wok ur vegetariska kokboken, med tillägg av fläskfilé för oss köttätare... i går var det pasta med bacon, soltorkade tomater, ruccola och parmesan, och idag kyckling stekt i strimlor med en röra på färska rödbetor, orange paprika, rödlök och färska champinjoner. Nudlar till det, lite udda kanske, men Jacob fick kycklingen utan röra och han ääälskar nudlar.

Söndagslistan

Dagens tråk
Skulle va vädret då. Nu är det verkligen höst. *surar*

Dagens fniss
Inget särskilt, men jag har varit på bra humör hela dagen

Dagens längtan
Men allvarligt, hur mycket månad kan det vara i slutet av pengarna??? Påfyllning tack!
Och imorrn ska jag luncha med DigiDiva. Ser fram emot det.

1 comment:

Heliotropen said...

Orättvist! Vill också träffa lillasyster!