Friday, September 7, 2007

Jakten på King

J är absolut på bättringsvägen, han var feberfri hela dan igår. Idag gick vi upp före sju och käkade frukost med pappan som åker på konferens idag. Sen stack vi och hämtade min mobiltelefon som nu är lagad, och sen vidare in till city för att hitta en Cars-bil, nämligen Dinoco King (fråga mig inte hur en 3,5-åring kan hålla reda på alla olika....). BR i Gallerian hade inte, inte åhléns heller. Sen åkte vi ända till Globen och där hade vi tur, tack vare att Jacob ville fråga "han i kassan" och inte bara nöjde sig med att leta i den stora korgen. Det fanns en helt obruten kartong med Cars-bilar, och där fanns det en. Killen i kassan sa att det typ finns EN sån i var tredje kartong, den är jätteeftertraktad tydligen. Vilken tur!

Nu är vi hemma och bara softar. Har handlat allt som behövs så nu behöver vi inte gå ut mer idag. Har fått jobba en liten stund i fred, vilket är skönt.

Fredagslistan

Dagens tråk
Folk som INTE lägger upp bild på sig själva på Facebook. Hallå personal? Det heter FACEbook. Hur ska man annars veta om man hittat dom man letar efter?

Dagens fniss
Högtalarsystemet i t-banan ropar ut: Tåg till Hagsätra.
Jacob: Va, mamma? Tåg till baksätet?

Dagens längtan

Vuxet sällskap. Han är för söt min lilla kalaspuff men ni fattar...

2 comments:

Anonymous said...

Och vi har inhandlat Hudson Hornet idag :) De är eftertraktade de där bilarna. A har lekt rollekar med sina bilar hela kvällen;
- Jag heter Hudson, vad heter du?
- Jag heter Kungen och jag är den snabbaste racerbilen.
- Hej Kungen, jag heter Blixten. Ska vi köra Pistongcupen osv. Det är himla skoj att lyssna på honom.

Krya på dig J!
*kram*

fanny said...

anneli: hahaha jag känner igen det där. det är för gulligt.