Wednesday, September 5, 2007

Sjukling

Ja, inte jag, utan Jacob. Suck. Igår var han rätt ok, men inatt gick febern upp jättemycket, ligger på mellan 39 och 40 grader, trots Alvedon. Nu vill han inte äta, och dricka går sådär. Fast han är fullt kontaktbar så jag oroar mig inte så mycket. Jag hade också alltid jättehög feber när jag var liten. Det enda är att jag hoppas han mår lite bättre imorgon för vi måste nog gå ut en sväng, min mobiltelefon behöver hämtas på Hornsgatan, fick mess idag om det.

Idag var jag på jobbet till kvart över ett, sen gick jag hem och löste av H som behövde gå ut och handla dansbyxor till Saga, som har börjat på Street Dance - vi gjorde bedömningen att J var för febrig för att hänga på. Tog med lite jobb hem, och det var tur, för jag har redan mailat ett nyhetsbrev till rätt person för förhandskopiering till några kursdeltagare. Imorrn och på fredag blir jag hemma, men hoppas kunna läsa och jobba en del, J tycker det är ok att ligga i soffan och kolla på tv och film, efter förra vab-chocken rent ekonomiskt har jag blivit klokare hahaha. Jag får jobba in timmarna när han sover på kvällen annrs. H har kurs imorrn kväll och på fredag åker han på konferens, tillbaka sent på lördag kväll.

Onsdagslistan

Dagens tråk
Att stackars kalaspuffen är sjuk.

Dagens fniss
Ett test jag gjorde på Facebook, the Purity test. Jag fick 63 poäng vilket jag inte fattar om det är bra eller dåligt.

Dagens längtan
Är så spelsugen! Ser fram emot söndagens öppen scen. Ser också fram emot att gå och lyssna på Peter F när han ska köra lite sololåtar nästa vecka på Sjöhästen. Det har varit för lite musik i mitt liv på sistone, men det ska vi ändra på!

No comments: