Thursday, September 6, 2007

Mera kräääk (flåt)

Den här bloggen ska ju inte bara handla om barnkräks hahaha. Men nåt mer penicillin blir det inte. Har pratat med närakuten som tyckte att J är för liten för tabletter, det är nämligen kapslar och inte tabletter som går att krossa. Suck. Varför kan dom inte göra penicillin i supp-form för? Det är ju så mycket enklare att ge...

Avvaktar nu och ser om febern håller sig nere, går den upp igen ringer jag närakuten och får ett recept på annan sorts penicillin. Flytande. Med körsbärssmak. Uääääk.

J har kräkts igen, massor, fast han inte har nåt att kräkas upp. Vi gick ut en liten sväng och köpte en belöningsmonstertruck för att han var så duktig igår. Nu har han fått i sig en liten kanelsnäcka och en massa vatten, och det verkar han få behålla.

Själv har jag jobbat lite, medan J sov. Ska försöka läsa ett par böcker också, som min företrädare rekommenderade och som jag fick hem förra veckan.

Repet ikväll ställdes in eftersom Loll inte vill bli smittad - hon ska åka till Toscana om en vecka, och det vore ju just lagom. Vet ju inte om J smittar alls, men man vet ju aldrig. Hoppas jag slipper eländet iallafall. Jag är mest zombiartat trött idag, sov ALLDELES för lite inatt.

1 comment:

Digidiva said...

Ååå stackars, stackars er båda två. Hoppas lill-filuren kryar på sig och att du får sova så ni båda är laddade inför nästa fredag!:)