Monday, April 16, 2007

Bildrullar *morr*

Mellan vår gata och parken går en bussgata, där två bussar inte ens kan mötas, utan det finns en mötesplats mitt på. Här kör bilarna helt fräckt igenom som nåt slags genväg. Idag kom Jacob cyklande på sin lilla cykel på cykelbanan, jag gick strax efter, och så kommer det inte en utan TVÅ bilar och kör ganska fort på bussgatan. De möter en buss, som precis stannat på hållplatsen. De gestikulerar åt busschaffisen att han ska backa *suck*, när han inte gör det kör de helt enkelt upp på trottoaren, bara nån meter framför Jacob, som inte riktigt hunnit stanna, och rundar bussen. J***a idioter! Önskar att jag haft sinnesnärvaro nog att ta bilnumren, då hade jag ringt polisen.

6 comments:

pippilotta said...

Hur dum får man vara kan man undra om de som körde bil. Tur att de inte körde på Jacob

Fanny said...

pippilotta: ja, precis. det var typ folk i 30-årsåldern med ganska fina bilar... inga busar, bara vanliga puckon.

Anonymous said...

Jag blir så himla förbannad på såna "människor"! Det finns så många idioter här i Malmö, men frågan är om Stockholm inte tar priset ändå. Jag har alltid lust att typ springa ifatt dem o dra ut dem ur bilen, ha ha. Agressionsproblem någon?

/Katarina

Anonymous said...

*morr* Det finns idioter överallt! Vilken tur att J klarade sig från att bli påkörd.

Ha en bra dag!
*kram*

Loll said...

*fniss* jävla BILDRULLAR alltså bild-rullar läste jag på rubriken - är för mycket i fotovärlden:-)

fanny said...

loll: hahaha ja, man läser det man vill läsa och hör det man vill höra... :-D