Monday, April 16, 2007

Tisdag igen...

Idag bestämde jag mig för att hoppa över träningen. Jag gick varje dag, 3 dagar i rad, förra helgen, plus att jag tränade på gymet både fredag och söndag. Igår var H borta till efter elva, och ikväll ska jag vara borta, så jag kände att jag ville vara hemma och äta frukost med mina killar och inte springa iväg till gymet. Ska jobba hemifrån idag, dessutom, så då kan man ju ta det lite lugnare eftersom man inte har nån restid.

Ikväll är det spelning! Ska bli kul - och lite läskigt förstås... :-).

Nu är sommarvärmen slut för den här gången, suck. Fast å andra sidan blir det lite lättare med kläder till giget, jag kan lugnt ha jeans och snygga stövlar, vilket hade känts alldeles för varmt om det varit som igår. Har som vanligt ingen aning om vad jag ska ha på mig. Tänkte gå ut på lunchen och kolla om jag hittar nåt fynd,

Apropå kläder har H lyckats med det omöjliga idag, nämligen att få J att vilja ha sina röda "prasselbyxor" med vita revärer. Hemligheten: man säger att det är racerbyxor, och dessutom att det är långa sommarbyxor. Då går det bra. Igår fick han ha ett par trekvartslånga beiga som jag köpte på rea förra året, då vägrade han ha dom men nu sa jag att han hade ärvt dom efter Hampus och då gick det jättebra. Hahahaha. Det är en bestämd kille jag har. Resten av byxorna ligger nämligen i tvättmaskinen.

Jag surar lite över den usla kvaliten på en del barnkläder. Köpte ett par jättesnygga jeans åt J som kostade närmare 300 spänn. Kvaliteten på själva tyget är det inget fel på, men tryckknappen knäpper upp sig själv hela tiden, ena delen är liksom för "grund", så J vill inte använda dom. Så trist. Vi behöver gå och shoppa mera jeans när lönen kommer, han har inte ett enda par hela kvar, resten av jeansen har hål på knäna.

7 comments:

Anonymous said...

Visst är de bestämda våra treåringa herrar? A ska BARA har jeans på sig nu, och helst snickarjeansen. Jag köper FIX-jeans till A på Lindex, de håller för rumpåkning på asfalten och tuffa tag i skogen. Har inte hittat några andra jeans som håller lika bra som dem. Brukar passa på när jag fått någon rabattlapp ;) Jag köpte ett par snyggare workerjeans på PO.P och de verkar också hållbara.

fanny said...

Ja, det är ju underbart vad de har stark vilja. Har köpt två par byxor på Lindex med fickor på benen i kraftigt bomullstyg. H har ett par liknande, och J vill alltid ha dem på sig när de ska mecka och snickra... :-D Precis som pappa...

Det var på Lindex jag köpte byxorna med den usla knappen. Nu har de gått sönder på knäna så jag tror inte d är nån idé att klaga, men jag ska kolla noga nästa gång jag köper jeans. Får göra mitt eget lilla hållbarhetstest hahaha.

Loll said...

Hola chica!
Här kommer en spark till kvällens gig, som jag tyvärr inte kan närvara på eftersom jag ska på möte om skolresan..buuuuuuuuu..hälsa Anna oxå!
Kram Lollet

fanny said...

loll: tack kära vän. jag hälsar. vi ses imorrn da! Dyk upp vid halvåtta-åtta så repar vi så det ryker! kram

Anonymous said...

Break a leg tonight.

Kram
Katarina

Maud/En bok om dagen said...

Laga de där trasiga knäna med lappar i fuskskinn. Det borde väl vara coolt nog för en liten slitvarg! ;-)

Anna said...

Håller tummarna för att giget gick succébra! Ser fram emot att du berättar om det.

Vad har J för storlek, kanske jag kan hitta några brallor bland N:s urvuxna. Vad gillar han för stil?