Tuesday, April 24, 2007

Peppar, peppar...

i morse var J feberfri. Vi hoppas att det håller i sig nu... i så fall får han nog gå till dagis imorgon.

Jag upptäckte att jag längtade efter att gå till jobbet hahaha - främst för att få umgås med flera vuxna på samma gång... har varit på HKV före lunch, och nu ska jag hänga på kontoret ett tag.

Dessvärre har jag fått ont i halsen, typiskt Jacobs förkylning på väg att flytta över... gahhh. Och vi som spelar på lördag. Jaja. Vi får nog glömma dom där höga körerna på Made For Driving gissar jag. Resten kan jag nog kraxa fram med lite god vilja! Hoppas jag slipper få lika hög feber som J bara, för då blir det värre.

Tisdagslistan

Dagens tråk
Min onda hals.

Dagens fniss
Inget särskilt, men jag ler ändå, känner mig trots allt på bra humör! Ett fniss från helgen hänger i: Sagas min när hon sitter färdigklädd för fotbollsträning i soffan - tror hon - och Harald frågar henne om hon inte ska ha några kortbrallor på sig när hon tränar. Hahahaha snacka om att bli generad.... tjejerna brukar ha tajts under kortbrallorna innan det blir varmt.... den minen var obetalbar.

Dagens längtan
1) Men sega vårelände, var är du? Jag trodde det skulle bli varmare idag och har inga strumpor i skorna, men det var faktiskt lite kallt...
2) Jag vill ha ROLIG post i brevlådan, inte bara räkningar och broschyrer från banken....

1 comment:

Anonymous said...

Med risk för att skrämma upp dig ang. förkylningen: för att du ska slippa vara sjuk i 1 vecka (som jag var och nu verkar eländet på väg tillbaka) drick citronte med honung (funkar jättebra mot smärtan) och så mycket färsk ingefära du bara kan (mot förkylningen) Min vän svär att man blir frisk på 1 dag om man äter echinesea eller vad den nu heter, så det kanske kan vara ett tips? Det finns ju såna juicer från Brämhults. Kanske ngt att satsa på?

Lite huskurstips sådär.
Kram o krya på dig

Katarina