Sunday, April 22, 2007

Rostade grönsaker m m

Råkade titta på Jamie Oliver ikväll... ååååå dom rostade grönsakerna måste vi testa! Saga, Harald och jag satt bokstavligen och DREGLADE.... *mums*

Söndagslistan

Dagens tråk
Jacob har varit på sjukhus, så även svärfar, han har lunginflammation. Och Saga har urinvägsinfektion. Och min syrra går omkring med värsta byggnadsställningen på armen...Sjuka familjen?

Dagens fniss
Jacob hos doktorn:
Doktorn: vill du titta på mitt stetostop
Jacob: näe bort
Pappa: vill du titta på min mobiltelefon
Jacob: ja tack
Sen gick det bra att undersöka. När ska doktorer lära sig att de flesta barn tycker att stetoskop antingen är A) döläskiga eller B) urtråkiga?

Dagens längtan
Kan alla i familjen bli friska nu tack????

7 comments:

Helena said...

Men jösses *kastar lite C-vitaminer på Fanny i förebyggande syfte* Hoppas familjen tillfrisknar snart! *kram*

Fanny said...

helena: tack! jag går i ständig skräck just nu för att bli vrålsjuk.... gahhh. hur många gånger om dan kan man tvätta händerna utan att nöta ut huden?

Anonymous said...

Ge Saga tranbärsjuice om hon vill dricka det, det är jättebra mot urinvägsinfektion! Sist jag använde det gick symptomen över från kvällen till morgonen efter, jag behövde inte äta penicillin och har inte fått det igen (på typ mer än fyra år, fast jag hade det flera gånger på raken innan...).
Lycka till, och hoppas att alla blir friskare snart!!
/Harriet

pippilotta said...

instämmer med föregående skribent - sen jag började dricka tranbärsjos har jag inte haft urinvägsinfektion någon gång. Hjälper snabbt och är såå gott

Fanny said...

Tack för tipset om tranbärsjuice! Ska köpas hem idag! :-D

Anonymous said...

Krya på er! Som sagt, tranbärsjuice är bra mot uvi men även apelsinjuice. Det sägs att bakterierna inte överlever i den sura miljön som blir när man dricker apelsinjuice.

Anonymous said...

Hihi... mobiler slår helt klart ett gammalt stetoskop!