Wednesday, April 18, 2007

Gig, talesätt och hur man river av en post-it-lapp

Giget gick skiiitbra.. :-) Så skoj. Det var lagom mycket folk, och några från jobbet - Sussi med sina döttrar och min rumskompis Johan. Efteråt gick Dani och jag och tog ett glas på fbk. Kom ändå hem i tid.

Många intressanta talesätt dök upp igår: "Det är som att tvätta fönstren med champagne" - Saltsjö-Duvnäs-uttryck courtesy of Danielle, som betyder ungefär "Det är som att kasta pärlor för svin". "Mycket skrik för lite ull, sa han som rakade grisen" är ett annat som jag fortfarande fnissar åt, H drog det när jag kom hem. Och så fick jag lära mig av Dani hur man river av en post-it-lapp så den INTE krullar sig... men tar tag och river längs med limsträngen, istället för nerifrån. Lärorik dag alltså.

Idag blev däremot inte som jag tänkt mig. Tidigt i morse kom en brännhet hostig pojke och kröp ner i vår säng :-(. Jag stack iväg på möte på HKV, var där en och en halv timme och stack sen hem via apoteket och videoaffären. Nu ska H iväg till jobbet. Vi får turas om. Lilla stackars pojken som är hängig. Nu har jag iaf hyrt två Pippi-filmer och en Emil-film och köpt hem glass.

Tur att jag ändå kan jobba hemifrån och slipper alltför mycket vabbande. Nån som vet, kan man vabba halva dagar? Skulle kunna tänka mig det imorgon däremot, för då ska jag vara på kontoret före lunch och sen stressa hem igen. På fredag blir jag hemma hela dan.

3 comments:

Anonymous said...

Jag har för mig att man kan välja halv dag (och en massa andra delar av dagar) när man anmäler VAB hos FK.

Krya på dig, J!

Vad roligt att spelningen gick bra!

Heliotropen said...

Man kan vabba 25, 50, 75 och 100 % av en dag.

Luttrad mamma

Fanny said...

Tack kära mammor för hjälpen. Då vet jag.