Wednesday, April 25, 2007

knäpp vikarie

Saga äter penicillin för sin urinvägsinfektion och mår illa när hon precis tagit tabletterna. Därför skickade H med en lapp i måndags där det stod att hon inte behövde vara med på gympan (som ligger direkt på morgonen), och att hon äter penicillin veckan ut och att det är därför hon kan må illa.

I morse blev Saga utskickad från lektionen till skolsyster när hon sa att hon mådde illa. Lärarvikarien sa typ att "mår man illa ska man inte komma till skolan, då får man stanna hemma". Saga försökte förklara att det var av penicillinet, men vikarien lyssnade inte. Skolsyster ringde H, som förklarade. Sen fick Saga sitta UTANFÖR klassrummet och jobba "enskilt". Hallå??? Idioter!!

Vi skickade J till dagis idag men nyss ringde dom och sa att han var helt slutkörd. Gahhh. Jag är på jobbet nu men snorar, hostar och känner mig bomullig i huvet. På fredag är dessutom dagis stängt, så då får jag vara hemma med honom iallafall. I morrn får han vara på dagis till tretiden bestämde vi, så vi hämtar honom lite tidigare. Man kan ju inte hålla honom hemma för att han är trött, eller?

IDAG ska jag inte klaga på vädret!!!

Onsdagslistan

Dagens tråk
Knäpp skolpersonal - se ovan.

Dagens fniss
Tanken på Ginger som ska betala vin på krogen ur en plastpåse med småpengar.

Dagens längtan
nr 1: att min förkylning går över FORT
nr 2: censurerad

2 comments:

Heliotropen said...

vad irriterad man blir på skolor ibland. Lilla M har en tendens att gå och hålla sig, både hemma och i skolan, och förra året fick hon en akut UI. Då skickade jag med en lapp där jag bad fröknarna (de är två) påminna henne lite då och då att gå och kissa. Det var ju faktiskt viktigt för att hon skulle bli bra. Inte en enda gång påminde de henne, och hon höll sig hela dagen.

Fanny said...

heliotropen: näe vad taskigt. Stackars lilla M. H skrev ett långt mail till lärarna och krävde bl a att Saga ska få en ursäkt.