Friday, April 20, 2007

Dagens fniss

Japp, här kom det flera stycken.

Jag står i köket och försöker spela gitarr. Jacob kommer in och säger:
Mamma, får jag spela på den?
Nej, Jacob, det får du inte.
Har jag en gitarr?
Nej, men vi kan säkert fixa en gitarr åt dig. Vill du ha det?
Jaaa, som mamma.

Snart inser jag att det kört att få spela ifred, lilla kalaspuffen ska stå med ett plektrum och slå på strängarna samtidigt som jag försöker plocka... jag ställer undan gitarren.
Jacob:
Mamma du kan spela på pappas gitarr.
Jag:
Vet du, Jacob, den som pappa brukar spela på är faktiskt också mammas.
Jacob:
Men mamma du kan få låna den. Jag säger att du får det för pappa.

Tack. Hahahhahaha. Och egentligen är inte den andra gitarren min, det är faktiskt Majas, som jag fick låna för typ 10 år sen. Hon verkar inte vilja ha tillbaka den, och det är väl bra om den spelas på. :-D Fast jag tycker nog att det är mera min än Haralds...

No comments: