Wednesday, April 11, 2007

Jag, en biltjuv

Gick till jobbet i morse med tre av Jacobs bilar i väskan. Klantmamma. Hahaha. Det hade typ utbrutit tredje världskriget hemma när dom inte hittade bilarna, som J ville ha med till dagis. Men sen kom han faktiskt på att det var liiite skoj att tänka sig att mamma leker med bilar på jobbet.

Har varit på HKV och roddat i ärenden på förmiddan. Nu är jag på kontoret och ska göra klart ett anbud och fortsätta rodda...

Idag är det ääääntligen varmare ute, fast det blåser full storm nästan. Gahhh. Aldrig får man vara snygg i håret hahaha.

Onsdagslistan

Dagens ångest
Har fortfarande inte valt låtar till tisdag. Skulle behöva en helt ny känner jag, men jag tror inte att det infinner sig tillräckligt med inspiration innan dess.

Dagens fniss
Internhumorn i vårt rum. Jag trivs här! Dessvärre inga skämt som går att förklara, men det småfnittras hela tiden.

Dagens längtan
Lön? Oförutsedd inkomst? Nånting? Hallå? Oj vad det ekar på mitt konto. Och jag måste köpa en ny väska snart, för mina håller på att gå sönder allihopa, utom den dimrosa som jag inte kan använda längre för den skär sig mot håret. *allvarlig* Ja, jag menar allvar. Jag har inte lika många väskor som skor, men det är en hemlig dröm... *fniss*

6 comments:

Anonymous said...

Dessa små bilar driver mig till vansinne. A parkerar Blixten och hans polare lite här och var och han kommer aldrig ihåg vart de är parkerade. I helgen vände vi upp och ner på hela stugan i jakten på Blixten som varit försvunnen i närmare två dagar. Gissa vart han hade parkerat? Jo, inuti ett kuddöverdrag till en av prydnadskuddarna i soffan *puh* Det tog oss en låååååååååååååååååååååång stund att hitta honom. Snart sätter jag GPS på bilarna så att jag kan hitta dem varje eftermiddag när vi kommer hem från dagis ;) För vi slipper släpa med dem till dagis, tack och lov. De får inte ha med sig leksaker till dagiset där A går, enbart gosedjuret/snuttefilten de hade vid vilan.

Ha en bra dag!

Fanny said...

anneli: Ja, de små liven parkerar ju överallt och ingenstans. Hahaha gps! *fniss* den var bra. tack för tipset. J får ta med leksaker till dagis, men vi har satt gränsen vid Bilar-bilarna, de är så himla populära och rätt svåra att få tag på, och bilar HAR försvunnit förut. Så alla möjliga andra bilar följer med, men inte Blixten & co.

Anonymous said...

På tal om Blixten & Co så har vi äntligen, precis före påsk tror jag det var, lyckas få tag i några till Lillprinsen. När jag första kvällen efter att han fått dem kommer upp i hans rum på kvällen så ligger locket till en av leksakslådorna över docksängen och docksängskläderna etc bredvid i en snygg hög på golvet. Tar tag i locket för attlägga det på sin plats, när jag upptäcker Bilar-bilarna snyggt uppställda i docksängen. Inser att docksängen blivit bilgarage. :)

fanny said...

intressesmurfen: vi kanske får starta en roliga-historier-om-små-pojkar-och-filmen-Bilar-blogg snart... :-D. Dom är för söta. pojkarna alltså, inte bilarna.

Anna said...

Jag är väskoman! Fast jag har inte så många, kanske 10-15 (M tycker det är typ 9-14 för många haha), men jag drömmer ständigt om nya. De jag har är inte snygga allihop, men de är olika stil och funkar med olika kläder. *förstår helt och fullt dimrosa dilemmat*

Ekar förresten tomt på mitt bankkonto också. Så trist! Och såååå långt till barnbidrag och lön... :(

Anonymous said...

Jamen då slår väl jag rekord i väskbesatthet. Vågar inte erkänna hur många jag har (och hur många jag INTE använder, lol) Hit hör också små börsar och myntportmonnäer. De är ju så söta!

Till mitt försvar måste jag säga att de flesta är ärvda, reahandlade eller egengjorda. Någon ursäkt måste man ju ha!

Jag behöver faktiskt en ny väska jag med...Har alldeles för många opraktiska. Väskshopping någon? ;)

Kram
Katarina