Sunday, April 1, 2007

Kanelbullar!

J blev så himla ledsen när H gick iväg så jag föreslog att vi skulle baka bullar. Det gick ju på förstås, så vi gick till Konsum och handlade. Där rymde förstås busungen ut genom kassorna...*GRRR* och nån tjock tant stod i vägen i kön och vägrade låta mig springa förbi och fånga in honom, så han var på väg ut genom dörrarna när han plötsligt ångrade sig och kom tillbaka. *phew*.

Sen bakade vi ganska fula kanelbullar som blev väldigt goda. :-) Och jag som hatar att baka. Fast det var skoj med J. Det ska vi göra om!

Vi har cyklat i parken också, innan H stack iväg, och ätit glass. Det blev en helt ok söndag. Nu hoppas jag bara hinna få Kalaspuffen i säng i tid så jag hinner titta på Brothers & Sisters, missade förra avsnittet och jag VILL verkligen se kvällens avsnitt.

Min nya cykel är kanon! Lite som en holländsk glidarcitycykel, bred sadel och stora hjul. Ska inviga den imorgon när jag ska till jobbet! Ytterligare en fördel med min nya frisyr är att den är en mycket bättre hjälmfrisyr, det händer inte så himla mycket när man trycker ner cykelhjälmen över den... :-D

Söndagslistan

Dagens ångest
Vilka låtar ska jag spela den 17 april???? Gahhhh!!!!

Dagens fniss
Jacob: Ska bullarna sova nu mamma?
(När jag lagt bakdukar över för jäsning.)

Dagens längtan
Påsk, påsk, härliga påsk.... jag ser fram emot att slippa tänka på vad man ska laga för mat... :-D

No comments: