Thursday, April 12, 2007

Dagens fniss kommer här

Jag ligger i Jacobs säng och har precis läst Nemo och ett avsnitt av Bella & Gustav. Han pillrar lite i mitt hår, kinderna är rödflammiga av trötthet.
- Mamma, va e de här? han drar i en av mina röda slingor.
- Hår, säger jag.
- Kan man ta bort det? undrar han
- Du menar om man kan ta bort det röda?
Han nickar.
- Nej, det går inte.
- Men mamma du kan klippa dig.
- Nej, det vill inte mamma, säger jag.
- Nähä. Va tråkigt. säger han. Och fortsätter:
- Rååsa, jag tycker du ska ha rååååsa.
- Rosa hår? undrar jag.
- Jaaaa och gult.

Hahaha det skulle se ut det, rosa och gula slingor. Tror inte han kommer att bli frisör när han blir stor ialla fall. Eller man får ju hoppas det...

4 comments:

Helena said...

Men tänk va, då skulle ju BÅDE de jåååsa örhängena du såg i mig blogg OCH den jååsa väskan du hade matcha håret! :-D

Fanny said...

helena: ja, det förstås... det ena behovet föder ju det andra... hahaha

Heliotropen said...

Och vad skulle det vara för fel på rosa hår?

fanny said...

heliotropen: inget fel alls, men inte på mig just nu, och inte i kombination med gult tror jag :-D