Sunday, April 15, 2007

Kalasbilder...

Första gången med fiskdamm - J visar stolt upp fångsten.


I påsen låg en flerp. Den var skoj!


Jacob mumsar med de andra barnen. Födelsedagsbarnet Ella har rosa fjärilsvingar.



Och så nåt så ovanligt som matbilder i min blogg... det här är den halvfärdiga lax/grönsakssåsen som vi ätit till pasta idag.... gul lök, röd paprika, morot och broccoli, lite minimatgrädde och saffran.


Så här blev den när den var klar. Klart mumsig.


Mina killar är för tillfället ute och letar parkeringsplats efter att J fått hjälpa H att skruva dit navkapslarna efter bytet till sommardäck. Sen stundar läggdags för J. Själv ska jag softa framför TV:n och Brothers & Sisters... *njuter redan*

Ellas kalas var fantastiskt mysigt förresten. Det var ju Jacobs första kalas och han uppförde sig exemplariskt. Det märks ju att barnen känner varandra sen tidigare om man säger så. Oerhört skönt. Hann babbla med de andra föräldrarna (läs: mammorna, H var den enda pappan som var med förutom Ellas pappa, fast H smet efter en timme för att hinna byta däck på bilen före läggdags). Jättemysigt.

Söndagslistan

Dagens ångest
Bara 2 dar till sologiget. Känner jag mig redo? Njaaaa. Men det får väl gå som det går. Lite extra läskigt om det kommer folk från jobbet.... Fast egentligen är det här ingen riktig ångest, jag älskar ju faktiskt att spela inför folk, och viss nervositet innan är ju bara sund, annars skärper man sig ju inte! Dagens äkta ångest infann sig på gymet i förmiddags, men den är hemligstämplad. Sådeså.

Dagens fniss
Jacob som ivrigt förklarar för Ella att det är BILAR i paketet innan hon ens hunnit få det...

Dagens längtan
Låt detta vackra väder fortsätta till typ oktober, tack....

No comments: