Friday, April 13, 2007

Äntligen vår!

Idag gick jag till gymet utan jacka, bara munkis och linne (och träningsbrallor å skor förstås...).
Det luktar jord som börjar värmas upp, och tjära nere vid Eriksdal där folk pysslar med sina båtar.... så härligt!!!

Och jag har tränat! Hurra. Det var så härligt. Bra start på dagen. Jobbar hemma idag. Och så är det fredag, extra mysigt. I helgen har vi rätt mycket för oss, imorrn ska vi åka till Gurraberra och vattna blommor, mina föräldrar är på Malta, och H ska gå på Bajens första hemmamatch. På söndag ska Jacob på sitt första födelsedagskalas hos Ella från dagis. H ska byta däck på bilen också. Inga festaktiviteter inbokade dock, förmodligen lika bra för min usla ekonomi. Gahhh. Men några goda middagar blir det nog! Funderar på kycklinglasagne imorgon. Ikväll blir det nåt med fläskfilé, har inte bestämt vad ännu.

Måste bättra på mina röda slingor i helgen också. Egentligen skulle jag behöva färga om alltihopa men jag har inte råd förrän jag får lön, och nu är slingorna mer smutsoranga än röda... Börjar få grå utväxt också, blä.... men den kan jag trolla bort med lite kreativ styling hihi.

2 comments:

Pihlina said...

Ska du inte färga de röda slingorna rosa istället? OCh resten gult? *flinar*

fanny said...

peterlina: öhhh, vänta ska jag tänka en sekund... nej. *fniss*