Monday, April 9, 2007

Tisdagslistan

Dagens ångest
När ska jag hinna gå och träna??? Har iofs promenerat 3 dagar i rad i Linköping, riktiga powerwalks på en timme styck, men jag behöver styrketräna också. Det är så tjockt på jobbet den här veckan...

Dagens fniss
Jacob som dansar till Zlatan-låten efter frukost. Gullebarn. Han sjunger med också, tar i från tårna på "Domarn är kass"...

Dagens längtan
Våååååren, komsi komsi.... är så innerligt less på att frysa!

Åsse måste jag spika låtar till den 17, nu är det bara en vecka kvar. Har tre klara men behöver två till. I värsta fall får jag köra nån Failures-låt, men det skulle kännas bättre att inte göra det. Vill inte egentligen köra låtar där jag behöver hjälp heller, hela grejen är ju att det ska vara ett sologig, det är min utmaning till mig själv. Ska gräva i låtkistan och se om det finns nåt.

Påskhelgens stora suck:
Envisa farfar hade ramlat och gjort illa handen förrförra veckan, och nån läkare som råkade vara i närheten hade kikat på handen och sagt att det inte var nåt brutet. Men handen var svullen och blå ända upp till armbågen, och lillfingret pekade i en konstig riktning. Vi lyckades efter mycket tjat få iväg honom till närakuten på påskdagen, och mycket riktigt var det ju en fraktur på lillfingret, som inte gick att bryta upp och dra rätt, utan han blev gipsad, och så hoppas man på det bästa. Envisa gamla människor som inte ska gå till doktorn. Suck. Han är så himla rädd för att han ska bli kvar på sjukhuset, säger han, att han inte ska få åka hem när han åker in på akuten, han låg ju på sjukhus hela sommaren efter sin stjärnsmäll i juni.... men snälla nån... man kan ju inte gå omkring med en tillknycklad hand för det... Hoppas inte jag blir lika envis när jag blir gammal, och blir jag det hoppas jag att jag har barn som tjatar på mig. :-D

No comments: