Thursday, May 3, 2007

Fredag igen

Jisses vad tiden går fort. Har haft en usel natt dock, ryggen var INTE på humör igår kväll, har kört lite hårt den här veckan. Fick ta dubbel dos värktabletter, vaknade ändå klockan tre och låg vaken... är lite groggy idag och misstänker att jag kommer att börja må illa lagom till mitt projektmöte när vi dessutom ska dema lite hjälpavsnitt jag har gjort.

Nå, skit samma. Stilpolisen F är på hugget idag. Varför, varför, varför har man en väska med halvlångt handtag om man tänker bära den hängande över underarmen så den hänger ner till knäna? Och förlåt, men det ÄR inte snyggt med dunväst och byxor i exakt samma material och färg. Skidoverall? I stan? Näe.

Fnissar fortfarande åt fjöshårig huvudfoting. Och i morse lärde jag Jacob att eskimåpussas. Han var jätteförtjust. Gullunge. Han börjar skaka på huvudet från sida till sida långt innan näsorna möts, det är helt bedårande...

Återkommer senare med fredagslistan. Känner mig babblig idag. Trots allt har det varit en bra vecka, om än lite väl händelserik - som den kinesiska förbannelsen ni vet, som först inte alls låter som en förbannelse: Må du leva ett intressant liv...

3 comments:

Pihlina said...

Stilpolis? Det låter läskigt... nu törs jag nog inte träffa dig igen. :D
Jag har ju ungefär noll stil.
Fast okej, dunväst och brallor i samma material är ju inte något jag skulle sätta på mig faktiskt. Inte ens nånsin. Om jag fick pengar för det...

Fanny said...

peterlina: näe, där ser du, du har visst stil eftersom du har koll på att dunväst och byxor i samma material inte funkar.... jag umgås bara med folk som har stil. Och jag skojar lite, men ibland ser man riktigt horribla saker. särskilt när folk ska försöka bära upp trendiga grejer fast dom inte fixar det.

Anonymous said...

Ha ha ha. Jag asgarvade åt den kinesiska förbannelsen. Helt klart dagens asgarv! Tack, det behövde jag idag.

Katarina